
Първо дойде касовият успех на филма "Барби", който изстреля Mattel към холивудската слава, а сега компанията търси начин да интегрира технологиите на OpenAI.
Производителят на играчки обяви стратегическо партньорство с OpenAI за разработване на нова линия продукти и преживявания, задвижвани от изкуствен интелект, с което отбеляза най-новото си разширяване отвъд традиционните играчки. Сделката обединява наследството на Mattel в областта на игрите и усъвършенстваната технология на OpenAI за създаване на по-интелигентни, интерактивни и безопасни преживявания за деца и семейства по целия свят.
Mattel и OpenAI планират съвместно да разработят и пуснат на пазара редица продукти, използващи изкуствен интелект. Тези преживявания ще бъдат изградени на базата на популярни марки на Mattel и ще имат за цел да съчетаят забавлението с иновациите, като същевременно на преден план ще бъдат поставени безопасността, неприкосновеността на личния живот и възрастовата целесъобразност.
„Всеки от нашите продукти и изживявания е създаден, за да вдъхновява феновете, да забавлява аудиторията и да обогатява живота чрез игра“, заяви Джош Силвърман, главен франчайз директор на Mattel, в официално съобщение за пресата. „ИИ има силата да разшири тази мисия и да разшири обхвата на нашите марки по нови и вълнуващи начини.“
Първият им продукт, който все още е в тайна, се очаква по-късно тази година.
Сътрудничеството излиза извън рамките на потребителските играчки. Mattel ще интегрира инструментите на OpenAI, включително ChatGPT Enterprise, в своите вътрешни бизнес операции. Това ще подпомогне творческото развитие, продуктовите идеи и цялостните работни процеси в областта на иновациите.
„Mattel има достъп до усъвършенстван набор от възможности за изкуствен интелект заедно с нови инструменти, които позволяват продуктивност, креативност и трансформация на цялата компания в голям мащаб“, каза Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI.
Чрез вплитането на ИИ в своите вътрешни процеси Mattel се надява да рационализира операциите и да насърчи по-бързи и интелигентни продуктови цикли. Mattel отдавна набляга на отговорното използване на новите технологии. С повече от 80 години в бранша, компанията се стреми да гарантира, че изкуственият интелект не прави компромис с безопасността.
И двете компании подчертаха, че неприкосновеността на личния живот и сигурността ще заемат централно място във всеки продукт, който разработват, което е от решаващо значение предвид младата аудитория, до която ще достигнат тези играчки.
Тази сделка е и сигнал за разширяването на присъствието на OpenAI в творческите индустрии. В допълнение към медийните партньорства, компанията вече бе неофициално възприета в Холивуд благодарение на личности като Рон Хауърд и Брайън Грейзър. Сътрудничеството с Mattel бележи по-структурирано навлизане в света на потребителските продукти. Досега повечето от така наречените играчки с изкуствен интелект не са нещо повече от упражнения за брандиране с базово разпознаване на глас или скриптирани отговори, обвити в бляскав маркетинг.
За момента истинската интелигентност, адаптивност и ангажираност остават недостъпни поради техническите ограничения.
Снимка: Unsplash