Microsoft най-накрая отбелязва добри продажби на таблетите си – Surface Pro 3 е все по-популярен, с 10-милионно покачване в доставки спрямо миналата година. Но това коства скъпо на компанията – в 8-K (текущ) доклад към Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ, Microsoft декларира 1.7 милиарда долара загуби за линията таблети Surface до момента – двойно повече от загубите заради непродадени бройки през 2013 г.

Това изглежда огромна сума, но не говорим за HTC, които разчитат на продажби, за да продължат да съществуват. За технологичния гигант Microsoft, с печалба от 6.48 милиарда долара за последното тримесечие, 1.7 млрд. са пренебрежими. А съдейки по приходите и стратегията за развитие на компанията, тя може и ще продължи да хвърля пари наляво и надясно, докато най-накрая не уцели нещо с тях.