Microsoft обяви война на шегите по случай предстоящия първи април. В съобщение до служителите на гиганта шефът на маркетинга в Microsoft Крис Капусела предупреждава всички "редмъндци" да не участват в измислянето и разпространяването на шеги следващия понеделник. Той обяснява, че данните показват, че тези изпълнения имат ограничено позитивно влияние и могат да доведат до нежелано медийно внимание. Вместо това той приканва всички екипи в Microsoft да се въздържат от публични шеги, свързани с компанията.
„Разбирам, че някои хора могат да посветят много време и усилия на тези неща, но вярвам, че можем да загубим повече, отколкото да спечелим от това да се опитваме да бъдем смешни за един ден“, пише Капусела.
Вероятно той има предвид някои случаи, когато шегите за първи април се оказваха изненадващо проблемни. Google трябваше да се извинява за това, че преди няколко години добави героите от Despicable Me в имейлите в Gmail.
Microsoft пък веднъж отправи язвителни шеги именно по адрес на Google, а друг път събра погледите с анонса на мобилна версия на DOS за Windows Phone.
Шегите на първи април са традиция от поне пет века и всъщност няма причина да бързаме да се разделяме с нея. Ако са премислени и забавни, те могат да извикат усмивка на лицето на мнозина, а това е нещо, от което всеки се нуждае, така че решението на Microsoft изглежда повече като евтин PR, отколкото като загриженост за общественото благо.