Ако някой е скептичен към джаджите за виртуална реалност, трябва само да погледне търсенето при дебюта но новия VR шлем НТС Vive, от който едноименната тайванска компания продаде 15 000 бройки за точно 10 минути.

Става въпрос за предварителните поръчки на джаджата, която се продава на цена от 800 долара и изисква персонален компютър на стойност още 1000 долара, ако искате да я ползвате пълноценно.

Vive е съвместен продукт на НТС и геймърската компания Valve, който позволява да виждате непосредствено дадена игра или симулирано виртуално изживяване. За разлика от други VR шлемове този има няколко допълнителни сензора, които следят движението ви в стаята. Това повишава усещането, че присъствате на друго място, и е една от най-рекламираните черти на Vive.

HTC Vive е вторият по-известен шлем, който излиза в продажба от началото на годината. Oculus VR започна да продава своя Rift през януари на цена 600 долара. Засега компанията не разкрива броя на предварителните поръчки, но обяви, че първите бройки са били разпродадени моментално.

По прогнози на Goldman Sachs към 2020 г. бизнесът с виртуална реалност ще стане пазар на стойност 110 милиарда долара.

Виж още: Съжалявам, Oculus - HTC ви победи