Twitter приканва всички свои над 330 милиона потребители незабавно да променят паролите си, след като бъг ги изложи в общодостъпен текст. Докато разследването на Twitter показа, че няма данни, че е настъпило някакво нарушение или злоупотреба с паролата, компанията препоръчва потребителите да променят паролата си за Twitter от "предпазливост" както на самия сайт, така и където другаде използват тази парола, която включва приложения на трети страни като Twitterrific и TweetDeck.
Според Twitter грешката е възникнала поради проблем в хеш-функцията, която маскира пароли, като ги замества с произволен низ от знаци, които се съхраняват в системата на Twitter. Но поради грешка в системата очевидно паролите се записват в обикновен текст във вътрешен документ, вместо да се маскират. Twitter твърди, че инженерите на компанията са открили грешката сами и че вече е премахнала паролите. Мрежата работи, за да се увери, че подобни проблеми не се появяват отново.
Twitter не разкри колко потребителски пароли може да са потенциално компрометирани или колко време грешката е изложила паролите на външен достъп, преди да е открила и коригирала проблема. Но фактът, че компанията приканва цялата си потребителска база да промени паролите си, показва, че изглежда става въпрос за значителен брой потребители.
Разкритието се случва в момент, в който управляващи и регулатори по целия свят затягат регулациите на начина, по който компаниите съхраняват и опазват потребителските данни след проблемните случаи с Equifax, Facebook и Uber.