В презентация, предназначена за потенциални клиенти, един от предполагаемите маркетингови партньори на Facebook обяснява как слуша микрофоните на смартфоните на потребителите и съответно им изпраща насочени реклами.
Както съобщава 404 Media въз основа на документи, изтекли при нейни репортери, гигантът в областта на телевизионните и радио новини Cox Media Group (CMG) твърди, че неговият така наречен софтуер Active Listening използва изкуствен интелект, за да „улавя данни за намерения в реално време, като слуша нашите разговори“.
„Рекламодателите могат да комбинират тези гласови данни с поведенчески данни, за да таргетират потребителите на пазара“, продължава информацията.
В същото слайдшоу CMG изброява Facebook, Google и Amazon като клиенти на своята услуга „Активно слушане“. След като 404 се обърна към Google с въпрос за партньорството с медийната група, технологичният гигант я премахна от сайта за своята „Партньорска програма“, което накара Меta, собственика на Facebook, да признае, че преглежда отношенията си със CMG, за да види дали тя не нарушава някое от условията за ползване на услугата.
Междувременно говорител на Amazon заяви пред 404, че подразделението за реклами на компанията „никога не е работило със CMG по тази програма и не планира да го прави. Той добави объркващо, че ако някой от маркетинговите ѝ партньори наруши правилата ѝ, компанията ще предприеме действия.
Последното разкритие е третият път в рамките на една година, в който 404 съобщава за съмнителната услуга за гласово насочване на CMG. През декември миналата година независимият новинарски сайт не само разкритикува маркетинговата компания, която се похвали с подобна страховита технология в своя подкаст, но и разкри съществуването на функцията за активно слушане на CMG.
Заедно с последната актуализация на сагата за CMG тези истории засилват отдавнашните подозрения за това, че рекламодателите използват телефоните ни, за да ни слушат.
„Знаем какво си мислите. Законно ли е изобщо това?“, се отбелязва в една изтрита вече публикация в блога на Кокс от ноември 2023 г. „Законно е телефоните и устройствата да ви слушат. Когато при изтеглянето на ново приложение или актуализация потребителите се съгласяват с дълго споразумение за условията на ползване, някъде в дребния шрифт често е включено „Активно слушане“.“
CMG не разкрива информация за това как придобива предполагаемите си гласови данни, като вместо това заяви само, че може да идентифицира потребители, които са „готови да купуват“, и да създава списъци с целеви реклами въз основа на техните интереси. За тази услуга медийната група, която е специализирана в хиперлокални новини, таксува 100 US долара на ден за таргетиране на хора в радиус от 20 километра и 200 долара на ден за таргетиране на хора в радиус от 40 километра.
В собствения си репортаж по темата Gizmodo пък установи, че CMG все още не е отговорила на електронното му писмо с молба за повече информация за „Активно слушане“.
Като се има предвид обаче, че компанията се похвали с това на своя публичен - и все още архивиран - уебсайт, изглежда, че на този етап би било доста трудно да се отрече, че тя таксува за подслушването си.
Снимка: Unsplash