Приходите от таблети в САЩ са спаднали с 8% за периода, който бележи началото на учебната година – традиционно силен за този тип устройства. Макар и данните, разпространени от LA Times, да се отнасят само за пазара в САЩ, това е поредното доказателство, че продуктовата категория е изправена пред трудни времена. Нещо, което беше очаквано.

В този период продажбите са се увеличили с 3.5% на годишна база. Според анализаторската компания NPD Group това показва, че потребителите имат все по-сериозен интерес към бюджетните модели. Лошите новини не свършват тук, тъй като през есенния сезон (за последните осем седмици) продажбите са паднали с 16%, а приходите - с 18%. Тази тенденция се наблюдава както при Android моделите, така и при тези с iOS – спад в приходите с 16%. Моделите с Windows са дори в по-неизгодна позиция – спад от 23% в продажбите, но има и добра новина – скок в приходите с 11% на годишна база. Последното е резултат най-вече от продажбите на Surface Pro 3, който се предлага в САЩ срещу 799 долара. Дори представянето на новите модели iPad не успяха да променят цифрите, а според анализаторите всичко това вещае много слаби продажби в празничния период.

Последните осем седмици са били най-лоши за таблетите с Android, тъй като търсенето на 7-инчови модели е спаднало с 40%. Това е нормално последствие, породено от сериозно присъствие на фаблетите. Негативна статистика се наблюдава и при по-големите екрани. Там приходите падат сериозно, тъй като на пазара излизат все повече бюджетни модели, оборудвани с голям екран, но търгуващи се срещу под 200 долара. Резултатът – 49% от пазарния дял е за тези модели спрямо 15% преди година. Когато подобно развитие нещата се наблюдава в голям и зрял пазар като този на САЩ, можем да очакваме подобно нещо и при останалите пазари от този тип.

Вижте и един от проблемите за таблетите: Възходът на фаблетите