Глобалните продажби на телевизори достигнаха исторически връх през третото тримесечие на годината, твърди нов доклад на маркетинговата компания TrendForce. За тримесечието са продадени 62 милиона бройки, което е увеличение с 13 процента на годишна база и с 38 процента спрямо предното тримесечие. Както Samsung, така и LG, които са двата най-големи производители на телевизори в света, вече обявиха, че очакват печалбите им за това тримесечие да са по-високи от миналата година.
Според анализаторите за тази тенденция помагат няколко фактора. Така например в Северна Америка търсенето на телевизори се е увеличило с 20 процента, тъй като хората прекарват повече време вкъщи заради пандемията. Освен това повишените продажби през тримесечието се дължат и на изпълнението на забавени доставки от началото на годината.
Продажбите и на петте най-големи производители са се увеличили за периода. Най-голямо е увеличението при TCL – 52 процента. Това стига на компанията да заеме третото място в класацията, докато зад нея се нареждат още Hisense и Xiaomi.
Добрите продажби на телевизори помагат на LG да отчете успешен период за своя бизнес с домашни електроуреди.
Въпреки увеличението на продажбите новините за тв пазара не са само добри. TrendForce прогнозира, че продажбите все пак ще спаднат малко спрямо миналата година, а цените на дисплеите ще продължат да растат, въпреки че средната цена на телевизорите като цяло върви надолу.
Снимка: Samsung