След бурното развитие на технологиите, все по-трудно е да се изненадаме. Това е и основната причина, поради която всеки интересен проект бързо пленява интереса ни. Именно това направи Project Christine – футуристичният модулен компютър от Razer, представен в началото на годината на CES. Специфичното при него е специалната стойка, която позволява смяна на компютърните компоненти по възможно най-лесен начин. Най-интересната част е, че всеки модул е оборудван със специални дюзи, изработени по военен стандарт, които не позволяват на минералното масло, използвано за охлаждане на компонентите, да изтече в момента на изваждането им. Звучи интересно, нали? И ние смятаме така, но по последна информация, споделена от Extremetech, Razer изпитва сериозни проблеми с интереса на хардуерните производители. Или по-скоро - липсата му.

Според Мин-Лян Тан, изпълнителен директор на Razer, компанията не иска да поеме цялото производство на системата, а хардуерните производители не проявяват сериозен интерес, тъй като търсят гарантирани печалби и очаквани продажби – още преди да се заемат с проекта. От Extremetech припомнят, че преди година Тан отново разкритикува производителите на хардуер, че не са склонни да поемат рискове. „Проблемът със сегашния компютърен пазар е, че просто не възнаграждава иновациите. Цени се еднаквостта. Ценят се посредствените, недодялани проекти... и това е един порочен кръг. Всеки, който търси иновацията, както случая с Christine, се сблъсква с едно и също – всички имат интерес, но искат да бъде на фиксирана цена“.

Разбира се, това е едната страна на проблема, а от другата са неизвестните. Да, Project Christine звучи и изглежда страхотно, но трябва да знаем повече за тази система. Колко добре ще работи? Колко ще е шумно охлаждането? По какъв начин се свързват компонентите, за да се избегне забавянето, породено от голямо разстояние между тях? Възможно е от Razer да са готови с отговорите, но е трудно да бъдат убедени хардуерните производители, тъй като по-сложният процес ще увеличи сериозно цената. Ясно е, че средностатистическият потребител няма да бъде целта на Razer, но това могат да бъдат запалените фенове, готови да се разделят със своите пари. За да се получи, Тан и компания ще трябва да споделят повече информация за Project Christine и да създадат по-сериозен шум. Може би това ще накара хардуерните производители да бъдат по-активни. Позабравили ли са големите компании иновациите или ги павят, но поетапно?