Медийният конгломерат Ziff Davies закупи популярния сайт Mashable на доста изгодна цена, съобщава ReCode.

Стойността на сделката е само 50 милиона долара и въпреки че сумата звучи внушително, тя не е толкова висока. През пролетта на 2016 г. Mashable се оценяваше на 250 милиона долара и дори гигантът Time Warner инвестира 15 милиона в компанията.

Стратегията за бързо разрастване на Mashable обаче не се разви с очакваните темпове. Новият собственик има планове за сериозно преструктуриране, в резултат на което ще бъдат уволнени поне 50 служителя. Основателят на Mashable Пийт Кашмор обаче остава.

Ziff Davis специализира в поддържането на относително евтини онлайн медии, които печелят от свързани линкове и реклами. Миналата година Ziff Davis отправи оферта и за сайтовете на фалиралата Gawker Media.

Евтината продажба на Mashable подчертава проблемите на онлайн изданията, които зависят от дигитална реклама, тъй като гиганти като Google и Facebook взимат лъвския дял от този бизнес.

Тагове: