Медийният гигант 21st Century Fox може да продаде по-голямата част от собствеността си на Disney, обяви Дейвид Фабър – репортер от CNBC. Целта на 21st Century Fox е да концентрира силите си в по-доходоносните си и не толкова скъпи подразделения, които ще останат - телекомпанията Fox Broadcasting Company, спортните и новинарски канали Fox и бизнес бранда на компанията. Всъщност Disney няма и как да придобие целият този пакет, тъй като компанията не би могла да притежава два излъчвателни канала на територията на САЩ (Disney купи ABC през 1996 година).
Според информацията на CNBC в сделката са предложени също каналите National Geographic, FX както и английската медийна и телекомуникационна компания Sky. От The Wall Street Journal добавят, че към момента подобна сделка не се дискутира активно. И все пак ситуацията е повече от интересна, поради няколко причини.
Припомняме, че Disney прекрати сделката си за партньорство с Netflix - през 2019 година компанията ще извади всичките си продукции, включително филми и сериали на Pixar, Мarvel и LucasFilm, от каталога на стрийминг услугата. Основната причина за това е, че Disney създава собствена онлайн стрийминг платформа, която ще се появи през следващата година. В нея, разбира се, абонатите ще открият целия богат каталог на студиото. Подобно ексклузивно съдържание ще е силна притегателна сила за абонати - не трябва да забравяме, че изпод шапката на Disney излизат не само анимационни филми и "Карибски пирати", но и най-касовите продукции от последните години - всичко от MCU (филмовата вселена на Marvel). Така, ако Disney придобие основната част от бизнеса на 21st Century Fox, тя ще си осигури още по-богато съдържание за собствената си стрийминг услуга. Сделката би означавала и още нещо много важно за феновете нa Marvel - връщане на някои от най-обичаните комиксови герои в отбора на MCU - X-Men и Fantastic Four. Дали пък след няколко години няма да видим Wolverine в "Отмъстителите"?
И за финал - 20th Century Fox държи правата за още една филмова поредица, която се очаква да бъде сред най-успешните в киносалоните - "Аватар" на Джеймс Камерън. След като последните девет години Disney владее бокс офиса със своите Marvel и Star Wars филми, добавянето и на "Аватар" би превърнало компанията в безапелационен лидер.
От информацията на CNBC не става ясно каква ще е точната цена за дяловете на 21st Century Fox, но анализатори отразяват със скептицизъм нарастващия монопол на Disney Corporation върху световното медийно пространство.