Днес Snap, компанията зад приложението Snapchat, обяви, че предстои да направи първично публично предлагане (IPO) на Нюйоркската фондова борса с борсовия символ SNAP. Тя се надява да събере 3 милиарда долара, наблягайки на факта, че нейните дневни активни потребители са 158 милиона. Според IPO-то стойността на компанията ще стигне над 20 млрд. щатски долара.
Компанията - първоначално наречена Snapchat - заяви намеренията си да се превърне в "камера компания", а не просто създател на мобилно приложение. Това стана факт при пускането на очилата Spectacles, които се радват на завиден успех в САЩ.
От Snap твърдят, че рекламната им дейност се разраства бързо. Приходите за 2015 година възлизат на 58.7 млн. щатски долара и нарастват до 404.5 милиона през 2016 г. Заедно с това нарастват и загубите. Snapchat е загубила 372.9 милиона щатски долара през 2015 г. и 514.6 милиона за 2016 година.
Snap все пак подчертава своя фокус върху ежедневните активни потребители като стъпка към инвеститори и рекламодатели. Компанията се опитва да убеди Wall Street, че нейните показатели за ангажираност правят платформата много по-атрактивна от конкуренти като WhatsApp и Instagram. Преди година Snapchat имаше 107 милиона дневни активни потребители, а сега те са достигнали 158 милиона, което е 48 процента ръст. Вижте и графиката.
Прочетете и това: Viber с нов глобален изпълнителен директор