От Samsung обявиха финансовите си данни за четвъртото тримесечие на 2013 г. За периода октомври-декември оперативната печалба е паднала с 18% (до 7.8 млрд. долара) спрямо предишното тримесечие, в което бяха отбелязани рекордни резултати. Основната причина за тази разлика е един изключително специален бонус, пишат от Reuters.

 

От Samsung обявиха, че по-лошите финансови резултати не са породени от по-слаби продажби в смартфон сегмента. Напротив – компанията заяви, че мобилните телефони запазват доброто темпо, а продажбата на таблети се е удвоила благодарение на новите модели. Спадът в приходите се дължи най-вече на валутния курс, който е отговорен за загуби в размер на 649 млн. долара, но и на еднократен разход (специални служителски бонуси по случай двайстата годишни на „новата управленска стратегия“), възлизащ на 741 млн. долара. Корейският гигант допълва, че пренаситеният пазар за телевизионни панели има малка вина за случващото се, въпреки че умните телевизори и 60+ инчовите модели на Samsung, отбелязват по-добри продажби спрямо преди. Този отдел, заедно с домашните уреди, отбелязват ръст от 88% спрямо предишното тримесеиче.

 

Интересно е какво ще се случи с бизнеса с мобилни устройства на Samsung, който отговаря за две трети от приходите на компанията, през следващите месеци, тъй като ще бъде подложен на допълнително напрежение от Apple. Команията от Купертино навлиза бурно на китайския пазар. Очакват се и нови iPhone модели с по-голям дисплей, което е територия, в която Samsung властва от 2011 г., когато беше представен първият Galaxy Note.