Заплащането за стрийминг на музика не е проблем само на Spotify - цялата индустрия работи с един модел, който е по-подходящ за физически продажби, отколкото за стрийминг. Но Spotify обеща да поправи това. В последната си блог публикация компанията говори за сложността на системите за лицензиране, като отбелязва, че различните издатели притежават правата върху същите песни в различни страни.
Това никога не е било проблем за физическите продажби, но с навлизането на глобалните стрийминг услуги някои авторски и лицензионни възнаграждения се оказват забравени. Spotify отбелязва, че по-малко от един процент от 3 милиарда долара или тези, които заделя през последните 6 години, не е намерил своя път към музикантите, но това не трябва да ни успокоява.
"Днес сме развълнувани да обявим, че Spotify ще инвестира в ресурси и техническа експертиза, за да се изгради цялостна администрационна система за публикуване, за да се реши този проблем." - Spotify
Spotify се ангажира да инвестира в решения и казва, че ще работи заедно с браншови организации като National Music Publishers Association, „за да се справи с глобалния проблем с лошото публикуване на данни - веднъж и завинаги.“
Прочетете още: Най-накрая: Бийтълс кацнаха в стрийминг услугите