Музикалният бизнес е във възход и основната причина за това се пада на Spotify и Apple Music. Разпространението на музикалните стрийминг платформи става все по-широко и през първата половина на 2019 г. на тях се падат цели 80 процента от приходите в бизнеса. Въпреки тези рекордни стойности създателите и изпълнителите на музика не печелят кой знае колко.

Spotify плаща между 6 и 8 десети от цент на стрийм. Тази (умопомрачителна) сума се разделя между носителите на правата, като звукозаписните компании, продуцента на парчето и накрая самия изпълнител, който получава най-малък дял. С други думи, въпреки че е най-разпространен, музикалният стрийминг всъщност носи най-малки печалби в сравнение с физическите продажби и дори дигиталните сваляния – особено за реалните създатели и изпълнители на музиката.

Най-известните от тях могат да изкарат доста пари просто заради огромния брой стриймвания, но изпълнители извън топ класациите нямат такъв шанс. Подобен дисбаланс заплашва и творческите им пориви – ако печалбите от записите са толкова малки за певеца, каква е инициативата за него да пише и записва?

Възходът на стрийминга не е добра новина и за музикалните магазини. Те разчитат на продажби на физически носители и в последно време броят на независимите магазини намалява. Дори големи вериги като Best Buy вече не продават CD-та. Единствената светлина в тунела е, че продажбите на плочи вървят нагоре в последните години, сякаш напук на бизнеса, който все повече се отдалечава от физическите носители.   

Виж още: Платената опция в Spotify става все по-привлекателна