Ако пазарувате от някой от филиалите на Amazon, вероятно сте виждали надписа Amazon’s Choice към различни продукти. Той им отрежда водещо място в списъка с резултати, но Amazon така и не разкрива как артикулите получават така важния черен етикет. Сега двама американски сенатори изпратиха писмо лично до шефа на Amazon Джеф Безос с искане за повече яснота относно категоризацията на елитните артикули.   

Политиците се притесняват, че етикетът може да подвежда потребителите да купят по-лоши продукти заради фалшиви ревюта.

„Притесняваме се, че този статут се присъжда произволно или още по-лошо – на базата на фалшиви продуктови ревюта. Макар да взима мерки срещу тях, Amazon може да усилва проблема, като промотира продукти с подвеждащи ревюта“, пишат сенаторите.

Сред техните въпроси са детайли за алгоритъма, който подбира продуктите и това, дали те се преглеждат от хора, за да се потвърди качеството им.

Скорошно разследване на Buzzfeed разкри, че много посредствени продукти с надписа Amazon’s Choice се лансират благодарение на стотици фалшиви и подвеждащи ревюта. Например фалшиво ревю на термометър го препоръчва за бебета, въпреки че в указанията на продукта изрично пише, че не е предназначен за най-малките. По подобен начин са препоръчани сейф, който се отключва изключително лесно, и манерка, от която алкохолът почернява.

Amazon стартира програмата Amazon’s Choice през 2015 г. и сега Безос и компания ще трябва да отговорят до 16 септември, след което сенаторите ще решат дали има нужда от допълнителни мерки.

Виж още: Нов скандал за детски труд в заводите, правещи продукти на Amazon