Един от най-популярните инструменти за блокиране на онлайн реклами тази седмица беше закупен от неизвестен купувач. Браузър добавката Adblock - да не се бърка с по-популярната Adblock Plus - е създадена от Майкъл Гъндлач, който започва да работи върху него на пълен работен ден през 2011 г. Оттогава инструментът е изтеглен повече от 40 милиона потребители по целия свят. Създателят му казва, че е решил да продаде компанията си и че желае купувачът да остане анонимен, според The Next Web.
В резултат на това AdBlock ще се присъедини към Acceptable Ads Program. Тази инициатива е създадена от Eyeo GmbH, компанията зад Adblock Plus. Идеята зад Acceptable Ads е проста: ако сте рекламодател, който иска да заобиколи блокирането на реклами, можете да подадете молба за плащане на такса, за да бъдете в "белия списък“.
Блокирането на реклами се превърна в източник на противоречия, особено след решението на Apple да позволи на рекламни блокери от трети страни да работят в iOS 9.
Прочетете още: Медии срещу читатели: блокирането на реклами през 2015