Очевидният победител в борбата на смартфон пазара в последните няколко месеца е Huawei, показват данните на IDC и Strategy Analytics. Възходът на китайската компания стана за сметка на глобалните лидери Samsung и Apple, които са загубили известни позиции.
От известно време Huawei флиртува с второто място в класацията на най-големите смартфон производители, след като го отне от Apple за пръв път през 2017 г. Оттогава компанията го губи и си го връща няколко пъти, но представянето от началото на 2019 г. гарантира категоричен контрол над второто място. За първите три месеца на годината Huawei е продала 59.1 милиона телефона спрямо 39.3 милиона за същия период миналата година.
От друга страна, продажбите на Apple са се сринали от 52.2 милиона през Q1 2018 на някъде между 36 и 43 милиона за януари –март 2018 г. Точните продажби са неизвестни, защото Apple наскоро спря да разкрива тези цифри.
Samsung също отиде надолу от 78.2 милиона до 71.9 милиона продажби.
Всъщност, без осезаемия възход на Huawei смартфон пазарът може да се опише като изживяващ рецесия. Големите американски оператори AT&T и Verizon обявиха миналата седмица, че ъпгрейдите към нови модели сред техните клиенти са достигнали най-ниско ниво. Другите големи производители на смартфон пазара също страдат. Sony обяви, че ще съкрати наполовина персонала в мобилното си подразделение, докато LG спира да прави телефони у дома. НТС пък само технически е още на пазара благодарение на странния си блокчейн телефон.