Всички анализатори са съгласни с едно – 2014 г. ще е много важна за умните аксесоари. Това ще е първата година, която ще даде тласък на един пазарен сегмент, който ще отбелязва все по-стабилно развитие и увеличение. Според данни на IDC световните доставки на умни аксесоари (wearables) ще надхвърлят 19 млн. през тази година, а пазарът ще се увеличава ежегодно със 78.4%. Ако тези данни се окажат точни, през 2018 г. ще бъдат доставени над 112 млн. умни аксесоари. Със сигурност всеки производител (голям и малък) иска да бъде част от тази търговия.

 

Все още не можем да преценим кой ще бъде най-сериозният играч след четири години, но знаем кой е най-успешният за първото тримесечие на тази година – Samsung. Съмняваме се, че това име е породило чувство на изненада, тъй като корейците работят сериозно върху тези джаджи, а и пестят пари за рекламирането им. Това е довело до продажба на половин милион умни часовници за първата четвърт на 2014 г. Едно отлично начало, което прави поставената цел от 2 млн. умни часовника достижима, но не и лесна. Основна пречка ще се превърнат конкурентите, които ще атакуват пазара през следващите месеци. Достатъчно е да споменем часовниците с Android Wear (LG G Watch и Moto 360), които предизвикаха голям шум.

Moto 360 ще бъде в продажба през юли на цена от 249 евро