HTC Vive е една от най-интересните джаджи, предназначени за виртуална реалност, и една нейна черта я отличава от конкуренцията – нейната предна камера.
Досега имаше само два начина за използване на камерата. Първият начин е, като превключите на режим за показване на света около вас в контури, което е удобно решение, за да не се блъснете в обект в стаята, в която се намирате. Вторият начин е способността да отворите малък екран, разположен в непосредствена близост до един от вашите контролери. Когато този режим е активиран, можете да погледнете надолу към вашия контролер и да видите всичко пред себе си.
Но досега разработчиците нямаха достъп до SDK на Valve, с който да вградят други начини за употреба на предната камера. От тази седмица това се промени, така че разработчиците могат да използват SDK за техните игри. Ще е интересно да видим какви начини за използване на камерата ще приложат те.
На първо време разработчиците няма да имат пълен достъп до камерата. В момента те просто получават достъп до стрийминг рамката и HMD (Head-mounted display) информацията. Планът на Valve изглежда е бавно да даде на разработчиците достъп до повече и повече инструменти през платформата OpenVR. Вероятно много скоро ще видим пълно отключване на достъпа до камерата.
Източник: Slashgear
Прочетете и това: НТС може да отдели VR бизнеса си след слабото представяне на НТС 10