През последните няколко години технологичната индустрия се промени коренно, заради възхода на младите стартиращи компании като Viber. Базираната в Тел Авив компания се разви изключително много, откакто бе пусната през 2010 година. Тя има повече от 300 милиона абоната и е достъпна за всички мобилни операционни системи, включително iOS, Android, Windows Phone и BlackBerry, а преди известно врем дори бяха пуснати Windows и Mac версии. Не бе учудващо и че Viber Inc. бе придобита от голям инвеститор (в случая Rakuten), срещу не малката сума от 900 милиона долара.
Това направи Viber реална заплаха за VoIP услуги като Skype и отколешния мобилен съперник WhatsApp (500 милиона абонати). Сега Viber ще се възползва от придобиването си от Rakuten, използвайки ресурсите, услугите и връзките на японската компания.
Главният изпълнителен директор на Viber, Талмон Марко, казва, че животът в неговата компания не се е променил, откакто се присъединиха към семейството на Rakuten. "Ние работим по същия начин, което означава, че ние продължаваме да се забавляваме, да развиваме нашия продукт и да споделяме нови и вълнуващи новини.“
"Ние вярваме, че мобилните приложения за изпращане на кратки съобщения като Viber бързо се превръщат в предпочитан метод за комуникация за повечето хора. Viber ще подобрят потребителското изживяване с много от услугите на Rakuten, позволявайки на хората да ги използват", заяви Марко. Но за това кои от услугите на Rakuten ще се вградят във Viber, той не уточни. И все пак, всяка бъдеща интеграция с продукти от дружеството майка, Viber каза, че "ще продължи да работи независимо от Rakuten, но в широко сътрудничество."
Марко заяви пред Engadget, че една от основните цели за Viber е да върви напред е да се разширява в САЩ. От Viber обявиха, че САЩ остават най-големия им пазар, но и останалата част на света няма да остане на заден план. С Rakuten зад гърба си Viber ще трябва да се възползват максимално от тази възможност. "Потапянето в ресурсите на Rakuten и тяхното know-how трябва да ни помогне да се ускорим растежа ни в САЩ и на други места", добави той. И дори ако Rakuten не бяха решили да вложат допълнителните ресурси във Viber, то Марко заяви, че е имало интерес от други компании, но без да споделя имена.
Марко допълва, че личните данни на потребителите и сигурността са приоритет номер едно за компанията му. "В края на краищата, ние също използваме продукта си и постоянно се грижим за нашето собствено лично пространство. Viber никога не е разрешавала достъпа до потребителски данни" каза той. "Множество тестове от трети страни са демонстрирали нашето първостепенно внимание към сигурността и ние продължаваме да работим усилено, за да останат нещата по този начин."