Rakuten, японският еквивалент на Amazon, нахлу в бизнеса с мобилни комуникации. Компанията купи Viber за 900 млн. долара. Viber беше едно от първите приложения, което позволи на потребителите на смартфони да провеждат интернет телефония през мобилния интернет, предоставян от оператора. Приложението се разрасна, а към своите възможности добави функция за обаждане към наземни линии и мобилни телефони, изпращане на текстови съобщения, а само преди няколко месеца - и уоки-токи функция.

 

Viber е достъпно за всички основни мобилни и десктоп платформи. В течение на времето то се превърна в един от най-големите конкуренти на Skype, а абонатите му наброяват над 300 млн. Според Wall Street Journal именно големият брой клиенти, от различни краища на света, е привлякъл вниманието на Rokuten. Японската компания се опитва да разшири своя бизнес извън пределите на родината си. Очевидно е, че намеренията й са сериозни, тъй като преди Viber бяха осъществени покупките на Pinterest и Kobo.

Тагове: