Обикновеният собственик на шлем за виртуална реалност използва лъскавото си устройство едва 6 часа на месец, твърди ново проучване на IDC. Основното приложение на шлема продължава да бъде геймингът, като 72 процента от анкетираните казват, че са играли VR игра в последните три месеца.
Новият VR доклад на IDC черпи информация от отговорите на над 1600 потребители в Съединeните щати, Япония, Великобритания, Франция и Германия, които са собственици на скъпи шлемове като Oculus Rift, HTC Vive и PlayStation VR.
Виж още: Докато смъртта ни раздели: какво става с вашия Facebook профил тогава?
Резултатите предизвикват смесени чувства за VR индустрията. Като цяло анкетираните са доволни от своя хардуер, давайки средна оценка на одобрение от 7.5 пункта по десетобалната скала – това е горе-долу същото колкото получават умните часовници. В същото време обаче реалната употреба не е висока. Цели 65 процента ползват своите шлемове по-малко от 5 часа на месец. Шлемът на Sony се ползва малко повече от РС-базираните модели. Трябва да отбележим, че анкетата се финансиранa от Sony, но фактът, че PlayStation VR е предпочитан, не е неочакван, имайки предвид, че са продадени над 4.2 милиона шлема при почти 90 милиона PS4 конзоли.
От своя страна Oculus и HTC още не са обявили пазарните данни за своите модели, но очакванията са категорично, че техните продажби ще бъдат значително по-малко.
Потребителите, които все още не са закупили VR шлем, посочват цената и лекотата на използване като най-важните фактори за покупка.