За първи път, откакто iTunes беше отворен, музикалната индустрия в САЩ завърши годината със спад в продажбите на дигитална музика. Въпреки че влошаването в продажбите на дигитални песни беше очаквано, поради слабите резултати от първите три четвърти, неприятните резултати при албумите дойде като изненада. Продажбите на албуми отбелязаха силно първо тримесечие. През 2013 г. продажбите на дигитални песни са спаднали с 5.7% - от 1.34 млрд. на 1.26 млрд. Продажбите на дигитални албуми са отбелязали спад от 0.1% - от 117.7 млн. на 117.6 млн. Информацията идва от Nielsen SoundScan.

 

Продажбата на компактдискове е спаднала с 14.5% (спад от 193.4 млн. на 165.4 млн.). Интересно е, че продажбите на плочи са се увеличи до 6 млн. спрямо 4.55 млн. за 2012 г. Това означава, че плочите представляват 2% от продажбите на албуми в САЩ, а дигиталните копия – 40.6%. Компактдисковете са отговорни за 57.2%, а DVD и касетите – за 0.2%. Най-продаваният албум за 2013 г. е “20/20 Experience” на Justin Timberlake, а при синглите се отличи „Blurred Lines” на Robin Thicke.

Междувременно Hollywood отбеляза боксофис рекорд за 2013.

 

 

 

Тагове: