Amazon може и да брои рекордни печалби от протеклия тази седмица пореден Prime Day, но американският търговски гигант ще трябва да се готви за нещо сериозно. Компанията официално е на мушката на ЕС в антимонополно разследване. Комисарят по конкуренцията на ЕС Маргрете Вестагер - могъща сила, когато става въпрос за подлагане на технологични компании под лупа – до няколко дни ще започне мащабно разследване на Amazon.  

Миналата година Вестагер загатна, че нейният екип е започнал да разглежда начина, по който Amazon използва данните от останалите продавачи през своите платформи. Тогава обаче ставаше въпрос само за предварителен поглед, докато този път ни очаква пълна проверка.

Новината идва само няколко месеца след като отвъд Океана американската Федерална комисия по търговия започна да разпитва конкурентите на Amazon за някои от бизнес практиките на гиганта, включително и как позиционира той своите продукти спрямо тези на външни продавачи.

Ролята на Amazon едновременно като онлайн магазин и платформа за други продавачи от години е една от най-противоречивите в бизнеса. Напоследък се заговори, че компанията използва данни от другите продавачи, за да създава собствени версии на най-продаваните продукти. Основното притеснение за регулатори и конкуренти е, че ролята на Amazon може да е толкова доминираща, че не позволява на останалите да се конкурира.  

Вестагер е известна със своето прагматично отношение и откакто пое ролята на комисар на ЕС по конкуренцията през 2014 г., тя предприе сериозни действия срещу гиганти като Apple, Facebook и Google. През юли 2018 г.  Вестагер глоби Google 5 милиарда долара за антиконкурентни практики, свързани с операционната система Android. През 2016 г. пък Apple трябваше да плати 16 милиарда долара заради дължими данъци в Ирландия. Упоритостта на Вестагер да преследва американски компании привлече дори гнева на Доналд Тръмп, който обяви, че тя мрази САЩ повече от всеки друг.

Виж още: Това ли е бъдещето на смарт устройствата на Samsung?

 

Тагове: