Недобросъвестните таксиметрови шофьори са популярна градска легенда из целия свят. Компании като Uber нерядко са разяснявали, че се борят срещу подобен тип злоупотреби, а потребителите, използващи въпросните приложения, предварително знаят ориентировъчната цена на маршрутите си. Но понякога стават и грешки. След края на работния си ден в град близо до Манчестър, Англия, 22-годишният Оливър Каплан поръчал Uber. Той отивал да се види с приятели, а крайната му цел била на няколко километра. Предварително изчислената сума била между 10 и 11 британски лири, но на следващата сутрин го чакала неприятна изненада.

Пред Manchester Evening News той заявява, че последното нещо, което е очаквал, е 15-минутното му пътешествие да му струва около 39 000 щатски долара. Разбира се, Каплан се свързал с компанията и грешката бързо била открита - някой по погрешка е задал дестинация, намираща се в Австралия. След направена проверка сумата била коригирана до 10.73 британски лири. Пред Manchester Evening News компанията коментира: „Веднага щом този проблем беше повдигнат за акаунта на Оливър, ние незабавно коригирахме тарифата. Много съжаляваме за причиненото неудобство“. Оливър обаче е доста ядосан - за една вечер е щял да остане без всичките си спестявания - разбира се, ако ги е имал. Сигурни сме, че и той смята, че в много редки случаи като този е добре в картата да няма „достатъчно средства“.  

Снимки: Unsplash

Виж още: Новото аеротакси на Wisk Aero вози четирима и лети само