Wisk Aero представи своето полуавтономно въздушно такси от 6-о поколение, наричайки го „първия кандидат за типово сертифициране от FAA на автономен eVTOL“. Дизайнът изглежда като значително актуализирана версия на въздушното такси Cora, което за първи път видяхме да лети в Нова Зеландия през 2018 г. Въпреки това компанията не извърши демонстрационен полет, нито пък сподели подробности за напредъка на сертифицирането.
Според Wisk четириместният самолет може да лети между 110 и 120 възела (220 км/ч) на височина от 750 до 1200 м над нивото на земята. Това е самолет VTOL (с вертикално излитане и кацане) с дизайн с 12 витла, включващ накланящи се задвижващи агрегати отпред и фиксирани модули отзад за повдигане. Той предлага до 160 километра обхват и има подобрен контрол и ефективно управление на енергията спрямо предишните версии, според прессъобщението.
Промоционалното видео показва пътници, които се закопчават с предпазни колани в стил раменни колани и преминават през демонстрация на процедура за безопасност с помощта на сензорни екрани. Wisk казва, че машината има „по-малко движещи се части, няма хидравлика, няма масло и няма гориво“, обещавайки по-безопасно летене. Компанията също така отбелязва, че е апаратът е проектиран да надхвърли днешните строги стандарти за авиационна безопасност за шанс едно на милиард за инцидент.
Компанията наблегна на автономната технология, като каза, че вярва, че това е ключът към въздушната мобилност. За тази цел те се стремят да имат подобрени сензори за откриване и избягване на препятствия заедно с надзорни органи за множество превозни средства, които осигуряват човешки надзор на всеки полет и могат да поемат контрол, ако е необходимо.
Wisk Aero добави, че новото превозно средство е кандидат за сертифициране от федералния регулатор по въздуххоплаване на САЩ, което ще му позволи да превозва пътници в САЩ. Получаването на това желано парче хартия обаче е трудна работа дори за утвърдени производители на самолети като Boeing, използващи стандартни конструкции на самолети - да не говорим за нова компания с чисто нов тип самолет, който никога преди не е летял с пътници.
Авиационната компания Kittyhawk, основана от съоснователя на Google Лари Пейдж, наскоро обяви, че се затваря, което е ясна индикация за предизвикателствата в този сектор. Wisk по същество произлиза от тази компания, след като Kittyhawk си партнира с Boeing за самолета Cora от 5-о поколение.
Wisk не е единствената компания, решена да изпълни това нещо с въздушното такси. Joby получи разрешение от FAA за своите въздушни таксиметрови услуги по-рано тази година, което му позволява да работи с търговска цел. Това обаче позволява на превозвача сам да започне да тества услугите си - той все още се нуждае от сертификат на FAA за своя прототип на самолет, преди да може действително да транспортира хора.
Снимка: Wisk Aero
Виж още: Илон Мъск показа, че роботът Optimus е почти готов за своето шоу (ВИДЕО)