Плаващото парче дърво, което спаси живота на Роуз от "Титаник", бе продадено на търг за 718 750 долара (569 739 паунда). Още от излизането на филма от 1997 г. феновете се чудят дали панелът е бил достатъчно голям, за да побере и възлюбения Джак, спасявайки го от ледена смърт.

В обявата се отбелязва, че реквизитът "е предизвикал много дебати от страна на феновете".

Продажбата беше осъществена по време на търг на реквизит и костюми, собственост на веригата ресторанти и курорти Planet Hollywood.

В блокбъстъра измисленият персонаж Джак, изигран от Леонардо ди Каприо, настоява, че панелът - част от рамката на вратата - е бил достатъчно голям само за любовницата му Роуз, изиграна от Кейт Уинслет. По-късно той умира в ледения Атлантически океан, като тялото му пада в дълбините на океана. В епизод на "Ловци на митове" от 2012 г. режисьорът на "Титаник" Джеймс Камерън разкри, че получава десетки имейли на ден, в които Роуз е наречена "егоистка", а Джак - "идиот", заради сцената, но той сложи край на дебата, като заяви, че Джак е трябвало да умре според сценария.

"Може би се объркахме и дъската трябваше да е малко по-малка, но той ще умре със сигурност", каза той. Реквизитът, който често се бърка с врата, е базиран на цялостно парче отломки, спасено от трагедията през 1912 г., според аукционната къща Heritage Auctions.

В обявата се казва, че се разисква дали панелът е можел да побере и двамата: "Дължината на подпората е приблизително 2.4 м, а ширината - 1 м".

Сред другите реквизити, включени в търга, беше камшикът от филма "Индиана Джоунс и храмът на обречените", който беше продаден за 525 000 долара. Костюмът на Спайдърмен, носен от Тоби Магуайър, беше продаден за 125 000 долара, а брадвата, използвана от Джак Никълсън в "Сиянието", за да пробие вратата на банята, заслужи същата сума.

Търгът, който приключи в неделя вечерта, събра 15.68 млн. долара, което го прави една от най-успешните продажби на колекция от реквизит и костюми, съобщиха от Heritage Auctions.

Снимка: Unsplash/Heritage Auctions

Виж още: Навсякъде, където има камера, има риск: милиарди потребители са изложени на нежелано наблюдение

Още от Social