След като светът "отвори" след рестрикциите, наложени от пандемията, много ресторанти решиха да опитат да елиминират част от "заплахите". Една от стъпките беше на масите да бъдат разположени QR кодове, които да заместят досегашните хартиени менюта. Идеята изглежда чудесна - всеки получава необходимата информация на мобилното си устройство и поръчва директно през специален софтуер или уеб сайт. Специалистите обаче предупреждават да не се питаме само "как не сме се сетили по-рано", а да помислим още малко върху темата.
Не трябва да забравяме, че QR кодовете имат способността да събират клиентски данни и нищо не пречи те да бъдат предадени на трети страни. Това най-често включва потребителско име, email, телефонен номер, както и време и място на поръчката и разбира се - вашите гурме предпочитания. Анализаторите дори развиват "злокобни" сценарии за едно постоянно следене и контрол на потребителите, въпреки че повечето от нас волно или неволно предоставяме тези данни съвсем свободно. Съответно - дали всички ще разберат дали предпочитаме веге бургер или сочна пържола, май няма голямо значение: така или иначе (по всяка вероятност) сме качили снимка от чинията си в някоя социална мрежа, че дори и сме тагнали локацията.
Да ни е сладко!
Снимки: Unsplash
Виж още: Какво би се случило, ако Земята изведнъж спре да се върти?