Ново проучване разсейва постоянния мит, че електрическите автомобили замърсяват точно толкова, колкото и автомобилите с бензин, тъй като се зареждат в „мръсна“ електрическа мрежа, а добивът на материали за батерии замърсява.

Докато електрическите автомобили нямат емисии, идващи от ауспуха, за разлика от автомобилите, оборудвани с двигател с вътрешно горене, те все още замърсяват чрез енергията, необходима за тяхното производство, както всеки друг продукт и с електричеството, използвано за зареждането им.

Въпреки това е общоприето, че електрическите превозни средства са все още по-ефективни от своите колеги, работещи с газ, през целия им жизнен цикъл, въпреки тези източници на емисии.

Но има постоянни митове, лансирани от недоброжелателите на идеята, твърдящи, че тези източници на емисии всъщност правят електрическите автомобили също толкова или дори по-замърсяващи от бензиновите.

 

Ново проучване на Международния съвет за чист транспорт (ICCT) разкрива това с „глобално сравнение на емисиите на парникови газове от жизнения цикъл на двигателите с вътрешно горене и електрическите леки автомобили“.

ICCT разглежда целия жизнен цикъл от набавянето на материалите на батериите до производството на превозното средство - както е-коли, така и ДВГ модели - и след това събира данни за шофиране на различни пазари, за да получи средни емисии от жизнения цикъл от използването на превозните средства.

След това групата използва данни за електричеството от всеки регион (Европа, САЩ, Китай и Индия), за да разработи средни емисии през целия живот.

В резултат на това електрическите превозни средства с батерии имат много по-малко емисии от бензиновите автомобили на всички пазари.

Дори в САЩ днес електрическите превозни средства отделят само една трета до половината от емисиите през целия живот на автомобилите, задвижвани с бензин.

 

Разбира се, разликата се подобрява и с използването на възобновяема енергия по-бързо от всеки друг източник на производство на електроенергия.

Маржовете за грешки в графиката представляват разликата в развитието на смесицата от електроенергия и това, което е необходимо, за да се приведе в съответствие с Парижкото споразумение.

Това показва, че повечето пазари всъщност ще трябва да ускорят внедряването на възобновяема енергия.

Това обаче не променя факта, че електрическите превозни средства сега очевидно отделят по-малко емисии и следователно те са по-добри в борбата с изменението на климата.

Снимка: Electrek

Виж още: Windows 11 ще изисква всички лаптопи да имат висококачествена камера