Китай започна предварителен тест на CR450, провъзгласен за най-бързия влак в света. Влакът достигна скорост от 450 км/ч по време на тестовете по високоскоростната железопътна линия Шанхай-Чунцин-Ченду. Прототипът на CR450 беше представен през ноември миналата година като влак, способен да достигне скорост от 400 км/ч, и беше подложен на непрекъснати тестове по всички показатели.
Сега, в последния етап на тестовете, влакът трябва да измине 600 000 километра, преди да бъде одобрен за търговска експлоатация.
С последния си опит CR450 надмина настоящия рекорд за най-висока скорост от 350 км/ч, постигнат от влаковете CR400 Fuxing.
Започнат като проект през 2021 г. от China State Railway Group, влакът се очаква да влезе в търговска експлоатация през 2026 г., след фазата на оценка. Той се произвежда от дъщерни дружества на държавната China Railway Rolling Stock Corporation.
CR450 е оборудван с конструктивни подобрения. Носът му е увеличен от 12,5 метра, както при съществуващите влакове със скорост около 300 км/ч, до 15 метра, което намалява съпротивлението. Влакът има напълно затворени талиги и по-ниски панели под вагоните, а дизайнът му е вдъхновен от високопроизводителните автомобили. Тези иновации са помогнали на влака да намали общото си съпротивление с 22 процента.
Височината на CR450 също е намалена с 20 сантиметра, а теглото е намалено с 55 тона. Разработчиците са се фокусирали върху намаляването на съпротивлението като основен приоритет, което също е помогнало за постигането на драстично ускорение.
През петте години на изследвания и тестове подобренията са измервани с минимални стъпки от 0,1 процента.
CR450 може да ускори от 0 до 350 км/ч за 4 минути и 40 секунди. Това е с 100 секунди по-бързо от съществуващите EMU Fuxing, които достигат същата скорост за 6 минути и 20 секунди. EMU е влак, съставен от самоходни, електрически задвижвани вагони, които не се нуждаят от отделен локомотив.
Китайският проект CR450 е част от мащабна инициатива за разширяване и модернизиране на водещата в света транспортна мрежа на страната.
В момента страната експлоатира най-големите системи за високоскоростни влакове и магистрали в света, които образуват интегрирана мрежа с дължина над шест милиона километра. Модерните транспортни коридори свързват над 80% от регионите на окръжно ниво в Китай, обхващащи над 90% от икономиката и населението на страната. Мащабът на тази мрежа беше напълно видим по време на неотдавнашния празник за Националния ден, когато бяха регистрирани 2,4 милиарда междурегионални пътувания. Само железопътният транспорт превози 213 милиона пътници – средно 18 милиона пътници на ден.
Снимка: Unsplash