Изглежда, че лятото е в разгара си и все пак хората си почиват. Това показва и трафикът на уебсайта на OpenAI, който е спаднал за първи път, откакто компанията пусна своя чатбот ChatGPT през ноември.
Според уеб анализ на SimilarWeb през юни трафикът към уебстраницата ChatGPT на OpenAI в световен мащаб, включващ трафик от настолни компютри и мобилни устройства, е спаднал с 9.7%. Само в САЩ спадът на трафика се оценява на 10.3%. В същото време уникалните посетители на уебсайта ChatGPT в световен мащаб са намалели с 5.7%. Според SimilarWeb времето, което хората са прекарали на уебстраницата, също е намаляло с 8.5%.
"Спорно е дали ръководството на OpenAI е с разбито сърце заради спада в трафика. Първоначално стартиран като демонстрационна технология, уебсайтът ChatGPT служи предимно като генератор на загуби за потенциални продажби за OpenAI, която предоставя технологията си на други компании за вграждане в техните приложения", пише в доклада на компанията Дейвид Кар. "Все пак спадът в интереса не само към ChatGPT, но и към един от ключовите му конкуренти е знак, че новостите в чата с изкуствен интелект са отшумели. Оттук нататък чатботовете ще трябва да доказват своята стойност, вместо да я приемат за даденост."
Неотдавнашно проучване на изследователи от Калифорнийския университет в Ървайн и Тексаския университет в Арлингтън установи, че за обучението на GPT3 на ChatGPT са необходими 185 000 галона, или 700 000 литра, вода - титанично разхищение, което се равнява на това средностатистическият потребител да изхвърля голяма бутилка вода при всеки разговор. За да функционира, ChatGPT се нуждае от огромни количества вода, но също така и от служители, които обаче не получават огромни заплати: базираните в САЩ служители, които участват в маркирането на данни, за да помогнат за обучението на чатбота, получават само 15 долара на час.
Тенденцията обаче не е без прецедент, тъй като през май SimilarWeb заяви, че трафикът към уебстраницата ChatGPT е започнал да се увеличава, което показва, че спадът през юни вероятно не е просто случайност. Bank of America също е установила, че не само посещенията на уебсайтове намаляват. CNBC съобщава, че според анализатори на Bank of America, които се позовават на данни от Sensor Tower, изтеглянията на приложенията ChatGPT и Microsoft Bing са намалели с 38% от май до юни.
Снимки: Unsplash
Виж още: Вече имате достъп до ChatGPT от древни компютри с Windows 3.1