Candela не може да спре да поставя или да чупи рекорди със своите високотехнологични електрически лодки на подводни криле. Последният рекорд се възползва от възможностите на плавателния съд за бързо зареждане с постоянен ток и от ултраефективния му дизайн, за да премине максимално бързо между Швеция и Финландия.

Пътуването отбеляза първия случай, в който електрическа лодка прекосява Балтийско море, и то със стил, летейки на около метър над вълните на подводни криле.

Candela C-8 използва компютърно контролирани подводни криле, които издигат лодката над водата, оставяйки само 1% от лодката в тежката вода с голямо съпротивление. Издигайки се във въздуха, Candela C-8 използва само 20 % от енергията, необходима на другите лодки.

Околосветското пътуване от Швеция до Финландия и обратно покрива разстояние от 150 морски мили (172 мили или 278 км).

„Целта беше да демонстрираме, че електрическото пътуване по море на дълги разстояния е не само възможно днес, но и че електрическите кораби и лодки с фолио превъзхождат плавателните съдове, задвижвани с изкопаеми горива, във всяко едно отношение“, казва Густав Хаселског, главен изпълнителен директор и основател на Candela.

Рекордното пътуване е осъществено с най-новата версия на лодката за отдих Candela C-8, оборудвана с батерия Polestar 69 kWh.

Лодката потегли рано сутринта от стокхолмския квартал Фрихамн. След спирка за зареждане в Капелскер те пристигнаха навреме за обяд в Марихамн, столицата и най-големия град на Аландските острови, които са автономен регион на Финландия. По този начин C-8 стана първата електрическа лодка, която прекоси Балтийско море и демонстрира предимствата на електрическите лодки извън пътуването на къси разстояния. Обратното пътуване премина по същия маршрут и пристигна у дома за (късна) вечеря.

„Недостатъкът на електрическите лодки беше техният малък пробег поради това, че традиционните корпуси на лодките консумират толкова много енергия. С нашата технология на подводни криле съчетаваме висока скорост и пробег, но получавате и много други предимства. Прелитането над Аландско море в пълна тишина и без обичайния шум беше абсолютно вълшебно“, казва Густав Хаселског.

Интересно е, че икономиите от пътуването също не са без значение. Подобна по размер бензинова лодка за преследване, следвана от снимачен екип за документиране на пътуването, е похарчила около 750 евро за спиране за гориво по пътя. Сметката за зареждане на Candela C-8 щеше да възлезе на около 50 евро, въпреки че един от членовете на екипажа на лодката Candela отбеляза, че приятелските пристанища всъщност им позволяват да зареждат безплатно.

Снимка: Unsplash/Candela

Виж още: Обучаващите автопилота на Tesla игнорирали пътни знаци, за да не изглежда карането твърде роботизирано

 

 

Тагове: