Група ентусиасти на симулаторите изграждат в гаража си пълнофункционален авиосимулатор, използвайки пилотската кабина на стар самолет Боинг 747. Екипът на Jurassic Jets, чиито членове имат опит в строителството, инженерството и авиацията, закупи пилотската кабина на стар, изведен от експлоатация самолет Боинг 747-300 и я използва като основа за изграждането на автентичен симулатор за полет за X-Plane. Това, което прави проекта по-труден, е, че пилотската кабина на 747-300 е изцяло аналогова, с измервателни уреди, циферблати и други механични инструменти, които изискват обработка на сигнала, за да могат да разберат данните, идващи от компютъра.

Екипът бърза да завърши симулатора на полет на 747 навреме за WorldFlight 2025 – едноседмично благотворително събитие с 24/7 симулатор на полет, в което екипи от цял свят летят от Сидни, Австралия, през цяла Азия, Африка, Европа, Америка, до Антарктика и накрая обратно до Сидни. Това събитие ще включва реалистично управление на въздушното движение чрез мрежата VATSIM, а екипът на Jurassic Jets смята, че най-добрият начин да се изпита това е чрез изграждането на симулатор от истински самолет.

Решаващият фактор за екипа беше пускането на пазара на добавката Felis 747-200 за X-Plane. Тя добави изключително детайлен модел на 747-200 към платформата за симулация на полет, който беше създаден въз основа на оригинални данни от Боинг, както и с подкрепата на много пилоти и бордови инженери, които са летяли с този самолет в реалния живот. Оттук нататък те обмислиха дали да построят симулатор от нулата или да използват реален самолет като основа — след като прецениха цифрите и претърсиха интернет за употребявани части, екипът реши да купи пилотската кабина от стар Boeing 747-300 и да я използва за своята конструкция.

Тъй като 747-300 е доста стар самолет, той не разполага със „стъклена пилотска кабина“, което означава, че авиониката му се състоеше от аналогово оборудване и за пилотирането му беше необходим борден инженер. Кайл, един от членовете на екипа зад проекта, каза: „Въпреки че нашата пилотска кабина всъщност е от 747-300, разликите между -200 и -300 са минимални. Класическият 747 не е просто крал на небето, а е оригиналният крал. Няма луксозни стъклени дисплеи, няма система за управление на полета, няма усъвършенствани опции. Това е летене от старата школа на реактивната ера и има много по-голяма дълбочина в системите и операциите, отколкото по-новите реактивни самолети, което прави нещата вълнуващи. Да имаш екипаж от 3 души е страхотно, просто защото в днешно време е толкова уникално и прави CRM аспекта по-важен.“

Аналоговата пилотска кабина изисква значително количество цифрова обработка на сигнала, за да функционира, и не е лесно да се направи всичко правилно. Боинг 747 имаше хиляди кабели, преминаващи през инструментите, и намирането на правилния за всеки измервателен уред, циферблат и контрол е огромна задача. Освен това, тъй като нямаше готови части за толкова стар самолет, те трябваше да го изградят от нулата. Първоначално експериментират с модели Raspberry Pi и Arduino, преди да финализират всичко на отпечатана дънна платка за производство.

Нещо повече, екипът на Jurassic Jets се намира в надпревара с времето, тъй като пилотската кабина пристигна едва през август тази година. Това означава, че имат по-малко от три месеца, за да подготвят всичко навреме за WorldFlight 2025. Можете да следите групата, докато „излитат“ с техния самоделен Боинг 747-300 на канала им в Twitch, jurassicjets, или дори да летите с тях на вашия собствен авиосимулатор, като се присъедините към WorldFlight.

Снимка: Pexels/Jurassic Jets Team

Виж още: Дългът на най-големите ИТ компании надхвърли 1.3 трлн. долара, а ИИ е главният виновник за това

 

Още от HiEnd