Американското патентно ведомство регистрира запазена марка с името CyptoKicks на спортния гигант Nike. Както може да се досетите от името, става въпрос за опит на компанията да се възползва от криптоманията, като създаде съвместими с блокчейн технологията маратонки.

Изглежда, че платформата на Nike ще проследява собствеността и ще потвърждава автентичността на маратонките, използвайки блокчейн-базираната система. Когато си купите чифт CrpytoKicks, ще получите още уникален дигитален идентификатор, прикрепен към маратонката. В резултат дигиталният актив е на практика свързан с физическия обект. Криптографски жетон се свързва с потребителя и ако продадете маратонките на някого, трябва да му предоставите и свързания дигитален актив. Тези активи се съхраняват в „дигитално“ шкафче, което представлява приложение – портфейл за криптовалута.

За да е циркът пълен, дигиталните обувки ще могат да се сношават с други дигитални обувки, за да създадат потомство от обувки, което по същество представлява нов оригинален чифт.

А някои казват, че 2020 г. беше странна година...


Снимка: Nike

Виж още: Броят приложения в Huawei AppGallery е нараснал почти двойно за 1 година