Общо 39 926 нови превозни средства са продадени в България за първите 8 месеца на годината според статистиката на ААП Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. Това е ръст от 18.6% в сравнение със същият период на 2007 г. За първи път тази година ръстът в продажбите е под 20%.

Продажбите на леки автомобили възлизат на 37 003 (+15.9%), на камиони и автобуси 2923 (+61.8%) и на мотоциклети 527 (+28.8%).

Най-продаваната марка коли у нас след първите 8 месеца на годината отново е Opel. От нея са реализирани 4033 автомобил в сравнение с 2552 през 2007 г., което е ръст от 58%. Марката държи 10.9% от пазара на нови автомобили у нас. С пазарен дял от 9.75% и продажби на 3606 автомобила на второ място е Toyota. Японската марка за първи път от няколко години отбелязва спад в продажбите си с 3%, след като за същият период на 2007 г. е доставила на клиенти 3725 коли. На трето място на пазара вече се затвърди Volkswagen с 3245 продажби (+31% ръст и 8.77% пазарен дял). Четвърти е Ford с 2942 продадени коли, като тук също има спад в продажбите в сравнение с 2007 г. в размер на 5.4%.

Най-продаваният лек автомобил у нас за първите 8 месеца е Opel Astra, от който са реализирани 2720 бройки, но в това число влизат продажбите на стария модел Astra Classic, новата Astra и минивана Zafira. На второ място е Dacia Logan с 1704 продажби, като освен това до края на август са продадени и 657 автомобила Logan Pick Up и Logan MCV.

Огромен ръст от 68% продължава да има на пазара на камиони и автобуси. На челно място в сегмента излезе Mercedes с 1033 продажби (35.34% пазарен дял), като с това изпревари досегашния лидер Iveco, реализирал за периода 984 коли.

На пазара на мотоциклети лидер продължава да Peugeot с 208 реализирани мотоциклета. Следват Yamaha със 123 продажби и Piaggio (включва марките Piaggio, Gilera и Vespa) със 120 продажби, цитира агенция Speed-Press.

Тагове: