Adobe е най-новият доставчик на стокови изображения, който заема позиция по отношение на изкуството, генерирано от AI. Компанията актуализира своите правила, за да позволи генерирани от AI произведения в своята стокова фото услуга, стига да отговаря на определени критерии. Сътрудниците ще трябва да етикетират всяко създадено от AI съдържание и ще изискват разрешение за всякакви референтни изображения или текстови подкани, използвани за създаване на съдържанието. Създателите вероятно ще се нуждаят от позволения за всеки материал, изобразяващ разпознаваеми лица и марки.
Новата политика също предупреждава производителите да не злоупотребяват с AI чрез изпращане на множество изображения въз основа на една и съща зададена към алгоритъма команда. Те не могат да използват подвеждащи, повтарящи се или неясни описания и трябва да представят творбите си като илюстрации (не снимки), дори ако са фотореалистични. Както при обикновените изображения, Adobe обещава обезщетение в случай на спор за интелектуална собственост. Не би трябвало да имате големи проблеми, ако неволно използвате елементи, които нарушават правата на някой друг.
С това Adobe на практика се опитва да намери баланс между приемането на нови технологии и избягването на проблеми с авторските права. Други доставчици на стокови снимки са предприели доста различни подходи. Getty Images забрани изображения, генерирани от изкуствен интелект поради проблеми с правата, докато Shutterstock се обедини със създателя на DALL-E OpenAI, за да продава изображения, базирани на алгоритъм. В някои случаи разработчиците на инструменти избягват да се намесват в дебата - Google няма да предложи платформата Imagen на обществеността, докато не повярва, че има „отговорен“ начин да го направи.
Този ход може да не доведе до поток от изображения, създадени от AI, които да използвате за следващата си презентация или уебсайт. Въпреки това може да бъде полезно, ако искате да използвате нетрадиционно съдържание, без да се притеснявате за рисковете от неочаквани съдебни дела или плащания на авторски права. Ако не друго, ходът на Adobe може да повиши приемането на стоковото изкуство с изкуствен интелект, като го направи достъпно за по-широка аудитория.
Снимка: Unsplash
Виж още: Нов изкуствен интелект на OpenAI ви учи как да крадете по-добре