Освен няколкото финални сделки, останали от последните два дни, Prime Day приключи. Годишната разпродажба в средата на годината на Amazon се завърна за седмата си година, като се случи през юли за първи път от 2019 г. В разгара на манията за пазаруване, в която много потребители могат да се озоват днес, компанията разказа подробно колко успешни са били тазгодишните разпродажби на Prime Day – въпреки опасенията относно растящата инфлация и криза.
Според Amazon последните два дни представляват най-голямото пазаруване под собствената марка за гиганта за електронна търговия в неговата история, с повече от 300 милиона артикула, закупени по целия свят. Всички тези сделки възлизат на 1.7 милиарда долара спестявания, което според компанията е повече от всеки предишен Prime Day. И докато Amazon се погрижи да рекламира партньорствата си с независими и по-малки фирми, при продажбите тази седмица наистина блеснаха продуктите на самия производител. Собствените устройства на Amazon представляват една от най-продаваните категории в световен мащаб, като компанията изтъква специално продуктите Fire TV, Echo и Blink.
Собственият успех на търговеца на дребно по време на годишната му продажба беше очакван. Въпреки че много продукти на трети страни – включително такива като Apple, чийто Watch Series 7 беше един от най-продаваните продукти на сайта тази седмица – отчетоха забележителни намаления на цените, почти всички вътрешни артикули на Amazon отбелязаха намаления, понякога чак до 50% отстъпка. Ако някой се е интересувал от Kindle, таблети Fire или охранителни камери, тази седмица беше времето да купи.
С експлозията в популярността на онлайн пазаруването през последните няколко години – до голяма степен подтикната от пандемията – не би трябвало да е голяма изненада, че тазгодишният Prime Day беше най-големият досега. Въпреки това, предвид сегашния икономически климат тези числа са доста изумителни. Бюрото по трудова статистика на САЩ издаде доклада си за юни в средата на разпродажбата тази седмица, демонстрирайки 40-годишна рекордна инфлация и предизвиквайки по-дълбоки опасения около потенциална рецесия. Всичко е – или поне се усеща – по-скъпо в момента, което потенциално би могло да отблъсне потребителите от харченето на пари за нов телевизор, смарт часовник, лаптоп или други джаджи на висока цена.
Вместо това изглежда, че купувачите са приели тази разпродажба като възможност да грабнат някои много желани продукти на по-ниски от обичайните цени – дори ако покачващите се цени притъпиха тези продажби през годината.
Всичко това е голям успех за Amazon, доказвайки, че все още може да убеди потребителите да харчат пари на неговия сайт дори при икономически затруднения. Ще трябва да изчакаме и да видим дали числата на Черния петък ще бъдат еднакво високи след няколко месеца, или опасенията около инфлацията и надвисналата заплаха от рецесия могат да накарат купувачите да отложат този празничен сезон.
Снимка: Unsplash
Виж още: Цялото удоволствие с марката Cyberpunk 2077 ще ви струва над 2000 долара