Напоследък слуховете, че Apple могат да купят мегапопулярната стрийминг услуга Netflix, се разгоряха с нова сила. За пръв път подобни спекулации се появиха през есента на 2016 година в резултат на интересен анализ, публикуван от американския медиен анализатор Бен Томпсън. Според него подобен ход би бил логичен (и полезен) и за двете компании. Днес подобна идея звучи дори още по-правдоподобно – особено в светлината на все по-сериозната финансова ситуация на Netflix (компанията има около 20 милиарда долара дългове) и намеренията на Apple (които не са тайна) да се намесят на пазара за стрийминг услуги.

Разбира се, подобна операция не е извън възможностите на технологичния гигант – понастоящем пазарната капитализация на Netflix е около 156 милиарда долара. Ако прибавим към тази сума разумен премиум в рамките на 190 - 195 милиарда долара, Apple разполагат с повече от достатъчно при 285-те си милиарда пазарна стойност.

Всъщност основната пречка пред една подобна сделка едва ли ще е финансова. Създадената от Рийд Хейстингс Netflix до голяма степен дължи успеха си на уникалната корпоративна култура на компанията, в основата на която стоят доверие и откритост по отношение на информацията. Подобни принципи влизат в рязко противоречие с установения „Apple модел“, което определено би било проблем при сливане между двете корпорации.

Разбира се, Apple винаги могат да прибягнат до hostile takeover (поглъщане), но това би затруднило неимоверно последващия процес на обединение и би удължило прекалено много преходния период на „напасване“ между компаниите.

Именно поради тези причини много по-вероятно е Apple да създадат своя собствена алтернатива на Netflix (по начина, по който го направиха Disney) или евентуално да купят някой от по-малките им конкуренти като Texture.

Тагове: