Бизнесът на Microsoft расте уверено по почти всички сегменти, от облачните услуги като платформата Azure, през Office пакетите, до Windows и Surface звеното. Това показват финансовите резултати на технологичния гигант за третото (счетоводно) тримесечие. Приходите се увеличават с 16% на годишна база до 26.8 млрд. долара, а нетната печалба расте с 35% до 7.4 млрд. долара. Ако тръгнем да разглеждаме по сегменти, Microsoft имат леко объркваща структура. Бизнесът на компанията е разделен на три главни части. Първата е „Продуктивност и бизнес процеси“, в която влизат софтуерните пакети и решения Office, Exchange, SharePoint, Skype и Dynamics. Втората е „Интелигентен облак“, към която спадат платформите и решенията Azure, Windows Server, SQL Server, Visual Studio и Enterprise Services. Последната комбинира основните потребителски продукти – Windows, Xbox, различния хардуер, както интернет търсачката и онлайн рекламата. Социалната мрежа LinkedIn се разглежда едновременно като част от първия сегмент, а някои компоненти от нея се отчитат отделно.

Силата на облака

Облачните услуги независимо от сегмента движат голяма част от растежа на Microsoft. „Продуктивност и бизнес процеси“ отчита приходи от 9 млрд. долара или 17% ръст на годишна база, като оперативната печалба се увеличава с 23% до 3.1 млрд. долара. Добрите резултати се дължат на отличното представяне на облачния Office 365, който расте с 42% като приходи, както и на LinkedIn. За сметка на това традиционния Office пакет отчита понижение от 15% на постъпленията.

Облачното звено на Microsoft увеличава приходите си със 17% на годишна база до 7.9 млрд. долара, като всички отделни бизнеси тук са във възход. Най-впечатляващо е представянето на платформата Azure, която почти удвоява постъпленията си с 93% ръст.

Двата свята на Windows

Последното звено ще го разделим по отделни компоненти, заради интересното развитие. Старата перла в короната на Microsoft – Windows отчита ръст на приходите. Но ако разбием този бизнес на корпоративни и крайни клиенти, нещата стават противоречиви. Първите отбелязват 11% ръст, заради силните продажби на компютри към фирми и компании. Потребителският сегмент продължава да е нестабилен, като там има спад от 8% на годишна база. С което Windows все повече се затвърждава като по-бизнес ориентирана среда, поне от страна на приходите. В голяма степен това се дължи и на факта, че доста от обикновените потребители разчитат на безплатните лицензи на Windows 10.

Гейминг частта на Microsoft е в подем, най-вече от продажбата на игри и абонаменти, като тези приходи отчитат 24% ръст на годишна база. Xbox Live услугата вече има 59 млн. потребители или с 13% повече спрямо същия период от миналата година. Любопитно е, че приходите на търсачката Bing също се увеличават.

Хардуерна изненада

Ако за българския пазар устройствата Surface на Microsoft са почти непозната екзотика, то те успяват да генерират стабилен ръст от 32%. Хибридите на компанията са генерирали 1.1 млрд. долара приходи през тримесечието, което приключи на 31 март. Това е доста приятна изненада, но Microsoft има още доста работа ако иска да наложи устройствата Surface дълготрайно не само на няколко избрани пазара, но и да навлиза в нови такива.

Още от Social