ChatGPT се сблъсква със силната конкуренция на Character AI при използването на мобилни приложения. Според аналитичната компания Similarweb през август Character AI е имал 4.2 милиона активни потребители в своите приложения за iOS и Android в САЩ. През същия период ChatGPT е имал около 6 милиона активни потребители на своите приложения в Щатите.

И двете компании за изкуствен интелект пуснаха съответните си мобилни приложения преди няколко месеца. Въпреки че хората все още предпочитат да използват уеб версията на ChatGPT повече от приложението, при Character AI е обратното. Това вероятно се дължи на вида на услугата за изкуствен интелект, която тя предоставя. За разлика от ChatGPT, който е инструмент за разговори с ИИ, който може да генерира отговори на всеки въпрос, Character AI ви позволява да водите забавни разговори с измислени герои или генерирани от ИИ аватари на известни личности.

"Character AI е забавен спътник, а не просто помощник за домашна работа", описва услугата Similarweb. Като такъв той е по-популярен сред по-младите хора, които предпочитат да имат достъп до инструмента чрез мобилното си устройство, вместо да използват уеб версията на компютър. Почти 60% от потребителите му попадат във възрастовата група 18 - 24 години, се посочва в доклада. Делът на използване на ChatGPT в тази възрастова група е по-малко от 30%. Той е още по-нисък за Google Bard. Това обяснява неотдавнашния спад в трафика на ChatGPT.

ChatGPT претърпя глобален спад на месечните посещения в продължение на три последователни месеца между юни и август тази година. Данните, предоставени от същия източник, показват рязък спад на трафика през юни и юли, с признаци за предстоящо възстановяване през август. В САЩ спадът започна още през май, но през август кривата отбеляза малък подем. Тъй като по това време в САЩ имаше училищна ваканция, спадът в ChatGPT може да се дължи на по-слабото използване от страна на потребителите, които ходят на училище.

От друга страна, Character AI е по-малко полезен за задачи, свързани с училището или образованието. Така че броят на неговите потребители се е запазил добре през лятото. В процеса на работа той почти настигна ChatGPT по брой активни потребители на мобилни приложения. Последната услуга, която даде началото на тази мания по генеративния ИИ, все още води с огромна преднина по отношение на общата употреба в различните платформи. През август тя е регистрирала 1.4 милиарда общи посещения в световен мащаб, като САЩ са допринесли за около десет процента (140 милиона) от тях. За сравнение през миналия месец Character AI имаше малко над 200 милиона потребители в световен мащаб.

Снимка: Unsplash

Виж още: Финландия въвежда дигитален паспорт за по-безпроблемно пътуване