Когато Samsung Electronics разкри първия си прототип на гъвкав дисплей през 2011 г., малцина осъзнаваха, че са свидетели на своеобразен поглед към бъдещето на мобилната индустрия. Сега, десетилетие по-късно, Samsung прави равносметка, че през 2021 г. е доставил 4 пъти повече сгъваеми устройства, отколкото през 2020 г., надхвърляйки трикратния пазарен растеж, който анализаторите очакваха.
През първия месец след пускането на пазара на Galaxy Z Fold3 и Z Flip3 натрупаните продажби надхвърлиха общите продажби на сгъваеми устройства на Samsung от 2020 г. насам.
Според прогнозите до 2023 г. доставките на сгъваеми смартфони ще нараснат десетократно. Кои обаче са ключовите причини за това? Кои са иновациите и важните партньорства, които помогнаха за превръщането на сгъваемите устройства в революционна технология.
Сгъваемите устройства достигат до потребителите по целия свят
Samsung представи идеята за сгъваеми дисплеи през 2011 г. Десетилетие по-късно сгъваемите устройства вече достигат до потребителите по целия свят.
През 2019 г. Samsung представи на пазара първия член на новото семейство смартфони – Galaxy Fold. Скоро след това дойде Galaxy Z Flip. Елегантният дизайн на мидена черупка – намигване към ерата на разтварящите се телефони от миналото – издигна Galaxy Z Flip на пиедестал сред мобилните устройства.
След десетилетие технологични разработки и три поколения иновации Galaxy Z Fold3 и Z Flip3 предлагат още повече издръжливост и подобрено потребителско изживяване. Те наложиха нов стандарт в индустрията и засилиха интереса на потребителите към смартфоните като цяло.
Разработка „отвътре навън“
От процеса на създаване на нови материали до методите за преодоляването на механичните предизвикателства – създаването на категорията от сгъваеми устройства изисква Samsung да преосмисли представата за това, какво е смартфон – и това става „отвътре навън“.
Още от самото начало инженерите на Samsung стигнаха до извода, че ключът към създаването на нова категория ще бъде изобретяването на редица нови технологии с цел да се гарантира, че устройствата ще отговорят на очакванията на потребителите по целия свят.
Технологията, вложена в Infinity Flex Display и Samsung UTG например, направи възможно създаването на първия в света сгъваем стъклен дисплей. И докато екранът е едно непрекъснато парче стъкло, корпусът на телефона се състои от два различни компонента. Тази уникална структура означава обаче, че инженерите трябва напълно да преосмислят разположението на вътрешните компоненти на телефона. И в същото време телефонът да е тънък и компактен – лесен за ежедневна употреба. Това предизвикателство включваше проектиране на нова вътрешна охладителна система, както и система с двойна батерия с технология, която оптимизира източниците на енергия и ги консолидира.
За да се гарантира, че устройствата ще могат да издържат на стотици хиляди сгъвания, механизмът Hideaway Hinge е проектиран с технологията Sweeper – така пантата се предпазва от частиците прах и мръсотия. Пантата добави нов слой функционалност към сгъваемите устройства на Samsung, позволявайки им да стоят самостоятелно във Flex режим. А това ги прави идеални за гледане на съдържание, провеждане на видеоразговори или правене на селфита, без потребителите да са заети да държат телефона в ръцете си.
Резултат от инвестициите на Samsung в създаване на иновации в категорията сгъваеми устройства е представянето на Galaxy Z Fold3 и Z Flip3 през 2021 г. – първите сгъваеми устройства, получили рейтинг на водоустойчивост IPX8.
Но не всички функции, които отличават сгъваемите устройства на Samsung, са скрити под повърхността. С App Continuity – потребителски интерфейс, който осигурява безпроблемни преходи между сгънат и разгънат режим, и функции като Multi-Active Window и Flex режим, сгъваемите устройства на Samsung разкриха нови начини за работа, игра и изразяване на креативността и емоциите.
Стимулиране на потребителското търсене на сгъваеми устройства
Този безпрецедентен тласък в иновациите предизвика нарастващо търсене на сгъваеми устройства, като привлече още повече потребители към семейството на Galaxy. В сравнение с Galaxy Note20 Samsung наблюдава 150% увеличение на потребителите, които смениха марките смартфони и преминаха към Galaxy Z Flip3, и 140% увеличение в сравнение с Galaxy S21.
Простото обяснение за това огромно увеличение е, че и двете устройства от серията Galaxy Z предлагат различни функции, които привличат конкретни групи потребители с предимства, които никой друг смартфон досега не е предлагал.
Проучване на потребителските нагласи, проведено от Samsung, разкрива, че стилен дизайн, преносимост и иновативен сгъваем форм-фактор са основните импулси при покупка на Galaxy Z Flip3. Възможността за използване на предния екран без отваряне на устройството беше друг важен фактор за тези, които ценят възможността да предпазят информацията от чужди погледи, както и тези, които искат да регулират времето, прекарано понякога в ненужно скролване на съдържание. Собствениците на Galaxy Z Fold3 съобщават, че са привлечени от неговия голям екран за гледане на съдържание, възможностите за мултитаскинг и функциите, които им помагат да са още по-ефективни, включително възможността за ползване на S Pen. В крайна сметка е ясно, че и двете устройства дават на потребителите повече стимул да преминат към сгъваеми смартфони, дори ако това означава смяна на марки или операционни системи.
Лидер в категорията на сгъваеми устройства и в бъдеще
Тъй като все повече потребители осъзнават невероятния потенциал на сгъваемите устройства, интересът към категорията ще продължи да расте. С разнообразието от иновации, които предстои да достигнат до потребителите през следващите години, Samsung ще продължи да бъде лидер в категорията на сгъваемите устройства.
За да постигне тази цел, Samsung инвестира сериозно в научноизследователска и развойна дейност, като същевременно си сътрудничи с разработчиците на приложения и партньори от индустрията като Google.
От години Samsung и Google си партнират, като предоставят на разработчиците на Android необходимата рамка и ресурси. През 2021 г. компаниите обявиха насоките за създаване на приложения за големи екрани и сгъваеми устройства, като се основават на работата на Google за оптимизиране на най-популярните си приложения (Gmail, YouTube, Duo, Maps и други) за работа със сгъваеми устройства. В бъдеще Samsung ще продължи да работи с партньори и разработчици на технологии, които ще създават бъдещето на мобилната индустрия.
Създавайки изцяло нова категория мобилни устройства преди десетилетие, Samsung вдигна високо летвата на този пазар. Докато гледа към следващото десетилетие и отвъд него, компанията предефинира мобилното потребителско изживяване и променя представите за това, какво е възможно.
Снимки: Samsung