Регенеративните спирачки улавят много от губещата се енергия в хибридните и електрическите автомобили, но има и друга енергия, от която автомобилите могат да се възползват: дупките. За да се извлече полза от тези естествени или неестествени неравности по пътищата, Audi е разработила активно окачване, наречено eROT, което замества хидравличните амортисьори с електромеханични такива.
"Всяка дупка, всяка неравност и всяка извивка предизвикват кинетична енергия в колата", казва д-р Стефан Книрш от Audi. “С новите електромеханични амортисьори, свързани с 48-волтова електрическа система, ще използваме тази енергия, коментира д-р Книрш. Тя ще осигури и изцяло нови възможности за настройка на окачването.”
За да превръща кинетичната енергия в електрическа, новите амортисьори използват лостово рамо, което улавя движенията нагоре-надолу на гумите и ги предава към 48 волтов алтернатор. След това се получава електричество с до 100 - 150 вата - най-малко 3 вата на магистрали и до 613 вата на път с много неравности. Получената енергия може да се използва за захранване на някои малки уреди в автомобилите, което може поне малко да намали и разхода на гориво.
eROT на Audi е конфигуриран така, че да гарантира удобство на возията като същевременно спестява багажно пространство чрез елиминиране на телескопичните амортисьори.
От Audi казват, че първоначалните резултати от тестовете на технологиятаeROT са обещаващи. От Audi казват, че преди да може да се комерсиализира, превозните средства се нуждаят от 48-волтова електрическа система - за щастие ще видим таково хибридно превозно средство през 2017 година.
Прочетете и това: Audi иска да пусне три електрически модела до 2020 г.