Тъй като изображенията, генерирани с изкуствен интелект, се разпространяват изключително бързо в Twitter, платформата реши да актуализира функцията си за "проверка на фактите", за да се занимава директно не само с туита, който включва медията, но и със самата медия. 
Twitter вече разпространява Notes on Media като част от своята програма Community Notes. Програмата позволява на потребителите да добавят контекст или проверка на фактите към туитовете и чрез функцията ще могат да добавят тези допълнения и към снимки, създадени от изкуствен интелект, както и към други форми на манипулирани медии. 
Досега потребителите на Community Notes можеха да добавят бележки на ниво туит и те се появяваха в ретуитове, цитати и вграждания. Ако обаче самото изображение се качва в нова публикация, бележката не се появяваше. Twitter споделя, че това ще се промени и ще се "появява автоматично при скорошни и бъдещи съвпадащи изображения". 
Потребителите, които искат да участват в Community Notes, трябва да кандидатстват за програмата. След като бъдат приети, те могат да започнат да оценяват съществуващи бележки. При достатъчен брой оценени бележки, техният рейтинг ще се повиши и тогава ще могат да създават свои собствени.  

 
Тази функция не бива да се бърка и със съществуващия преди това етикет Manipulated media, който се поставя от самата компания на туит, съдържащ "синтетични" или "манипулирани" изображения или видео. Twitter въведе този етикет още през 2020 г., за да се бори с изображенията, създадени от изкуствен интелект, когато популярността на дълбоките фалшификати нарасна. 
Засега Notes on Media ще работи само за туитове, съдържащи едно неподвижно изображение. Twitter заявява, че се надява в близко бъдеще да пусне програмата за видеоклипове, GIF файлове и туитове, съдържащи множество медийни елементи. 
Тъй като функцията е току-що стартирана, предстои да видим колко добре ще работи. Twitter ще се нуждае от система, която да открива повторното качване, а през годините потребителите са намирали различни начини да избягват откриването на съдържание в платформи като Facebook и YouTube, за да заобикалят проблемите с авторските права. 

Снимки: Unsplash

Виж още: Илон Мъск ще пробва да измъкне Twitter от клопката на ЕС