Lasso се появи преди около година и половина с цел да се конкурира с TikTok. След недостатъчно успешно просъществуване Facebook ще дръпне шалтера на 10 юли за приложението си, което така и не успя да се наложи.
Стартирало в края на 2018 г., Lasso имаше за цел да се бори с TikTok за аудиторията от подрастващи в Китай и Запада. Приложението предлагаше заснемане на до 15-секундни клипове с известни песни като фонова музика. Основното откриване на ново съдържание се извършва чрез алгоритми, които показват на всеки персонализиран фийд в зависимост от индивидуалните интереси. Все пак има и опция за търсене на видеа чрез хаштагове.
Към февруари Lasso бе налично в САЩ, Колумбия, Мексико, Аржентина, Перу, Панама, Коста Рика, Ел Салвадор, Еквадор и Уругвай, а явно останалата част от света няма да има възможност да се докосне до апликацията. Не е ясно защо тя не достигна до повече страни.
Краят на приложението не изглежда случаен, защото предстои откриване на Instagram Reels. Това ще е новият претендент на Facebook, който ще се изправи срещу TikTok.
Вижте още: Големите рекламодатели продължават да бойкотират Facebook