Да откриете дрехи, които съответстват на вашия моден стил, може да бъде трудно дори в голям магазин. А как да се купи нещо онлайн, когато всъщност никога не сте го пробвали? Всичко това прави интернет пазаруването излишно трудно и досадно, особено когато купувате неща втора ръка. Това е проблем, който Facebook иска да разреши с новата си система за разпознаване на компютърни изображения GrokNet, която може да трансформира всяка една снимка в потенциална пазарна оферта.

GrokNet e създадена специално за помощ при пазаруване и може да идентифицира различни атрибути като цвят, десен, стил или покритие на предметите, които вижда. Обикновено системите за машинна визия могат да изберат само един вид предмет, който ясно се отличава от останалите, така че система, която е програмирана да разпознава различни видове обувки, ще има проблем с идентифицирането на специфични модели автомобили. За разлика от тези системи обаче Groknet e достатъчно комплексна, за да различи снимка от новата колекция сака от такава на кожен диван. След това системата автоматично разглежда базата данни в Marketplace, за да открие оферта за продукта.

Новата опция ще позволи на продавачите да представят своите стоки в по-естествена среда. Така, вместо да изредят десетина предмета поотделно, те просто ще публикуват снимка на семейство на пикник и купувачите просто ще кликнат на всеки продукт от снимката, за да научат повече и да го закупят. Предвидена е опция за добавена реалност и 360-градусов изглед.     

Виж още: Web камерата на Бил Гейтс е нечовешка (СНИМКИ)