От Facebook въвеждат промяна в правата на платформата си. Те спират един от главните източници на данни, спомагащ рекламните агенти да таргетират правилните потребители на нея – функцията Partner Categories. Тя беше пусната през 2013 година като част от съдружие между Facebook и големи брокери на данни и чрез нея потенциалните клиенти на конкретна рекламна агенция можеха да се открият, категоризират и таргетират много лесно.

Facebook са потвърдили, че промяната е постоянна, а не временна. Решението идва в момент, в който компанията е поставена под лупата именно заради злоупотреба с данни от страна на трети страни. То обаче съвпада и с въвеждането на регулациите GDPR и ePrivacy Directive в Европа, които целяха промени в политиките за поверителност още преди скандала с Cambridge Analytica. Според Греъм Мъд, продуктовия маркетинг директор на Facebook, тази стъпка ще подобри и увеличи много поверителността на данните на потребителите в следващите шест месеца. Той уточни, че Facebook все още работи с компании като Еxperian и Acxiom, за да измерват ефективността и показателите на рекламите, но тази дейност отново ще бъде подложена на проверка скоро.