Facebook наистина иска хората да знаят, че най-популярното съдържание не е политическо, и пуска нов доклад, за да се опита да го докаже. Социалната мрежа публикува първия си по рода си Доклад за широко гледано съдържание, в който се документира това, което тя твърди, че е най-гледаното съдържание на своята платформа през второто тримесечие на 2021 г. в САЩ.
Докладът е опровержение на Facebook към често цитирани данни, които показват, че публикациите от поляризиращи обществени фигури са последователно сред най-добре представящите се в платформата. Данните от притежаваната от Facebook платформа за анализ CrowdTangle обикновено показват публикации от консервативни фигури и търговски обекти като Newsmax, Fox News, Бен Шапиро и Дан Бонгино, които получават най-голяма интеракция от публиката.
По-специално нито едно от тези имена не се появява в последния доклад на Facebook, който включва списъци с най-добре представени домейни, страници и конкретни публични публикации, които според мрежата привличат най-много интерес. Сред водещите домейни са YouTube, Amazon, Unicef, GoFundMe, Spotify и TikTok. Най-гледаните връзки включват уебсайт на организация, свързана с бивши футболисти на Green Bay Packers, като тази страница привлече повече от 87 милиона зрители според Facebook. Онлайн магазин за продукти с лечебна марихуана е на второ място в списъка със 72 милиона гледания. GIF за котки от Tumblr с малко над 49 милиона гледания също е в списъка.
Що се отнася до най-гледаните публични страници, списъкът на Facebook включва организацията UNICEF, както и сайта за животни The Dodo, LADbible и Sassy Media и други издатели, които са изградили медийни компании от вирусно съдържание във Facebook. По-специално по-голямата част от съдържанието, което Facebook излага в доклада си, не изглежда откровено политическо.
„Много от най-гледаните страници са фокусирани върху споделяне на съдържание за домашни любимци, готвене, семейство и свързано с вируса съдържание“, пише Facebook в изявление.
Интересното е, че най-гледаните отделни публикации са колекция от текстови миймс, насърчаващи потребителите да отговарят на предимно скучни въпроси като например кои храни не харесват. Най-популярният такъв пост е изображение, което предизвика потребителите да намерят три думи, скрити в купчина букви. Публикациите са имали повече от 80 милиона гледания според Facebook.
По-специално докладът разглежда само публични публикации и не включва данни около публикации, които може да са използвали непублични настройки за поверителност. Компанията заяви, че ще оцени как събира и споделя информация за бъдещи доклади. Тя също така добави, че повече от половината публикации, които потребителите виждат в своите емисии за новини, идват от семейството и приятелите им, а не от страници или групи, които следят. Марк Зукърбърг заяви през януари, след изборите и бунтовете на 6 януари, че иска да направи новините по-малко политически.
Снимка: PX Fuel
Виж още: Amazon желае отпечатък от вашата длан. Бягайте далеч