YouTube и Facebook все още са доминиращите платформи за социални медии в САЩ, но Facebook вече не расте. Това е една от основните констатации на нов доклад от Pew Research Center за това, как американците използват социалните медии.

Според доклада YouTube и Facebook са най-използваните платформи, но от двете само YouTube все още расте, увеличавайки дела си от потребители от 73 процента от възрастните през 2019 г. до 81 процента през 2021 г. Междувременно цифрите на Facebook останаха непроменени от 2019 г. на 69 процента. „Растежът на Facebook се забави през последните пет години, но това остава един от най-широко използваните сайтове за социални медии сред възрастните в САЩ“, пише Pew в своя доклад.

Забавеният растеж не е уникален само за Facebook. Според Pew единствената друга платформа, която отчита „статистически значим“ ръст от 2019 г., е Reddit, който нараства от 11 процента през 2019 г. на 18 процента през 2021 г. „Това представлява по-широка тенденция, която се простира отвъд последните две години, през които бързото възприемане на повечето от тези сайтове и приложения, наблюдавани през последното десетилетие, се забави“, казва Pew.

Макар растежът да се забавя, изглежда американците не са по-малко пристрастени към социалните медии. 49 процента от потребителите на Facebook казват, че проверяват сайта по няколко пъти на ден. По същия начин 45 процента от потребителите на Snapchat отварят приложението повече от веднъж на ден, както и 38 процента от потребителите на Instagram. За YouTube малко повече от една трета от потребителите съобщават, че посещават услугата по-често от веднъж на ден.

Докладът също така дава интересна представа за потребителската база на TikTok, която не е била включена в изследването през 2019 г. Според доклада 21 процента от американците казват, че използват TikTok. Но цифрите изглеждат много по-различни за по-младите хора, като делът на TikTok нараства до 48 процента сред 18- до 29-годишните. Не е изненадващо, че YouTube е и доминиращата платформа сред тази демографска група с 95 процента, следвана от Instagram със 71 процента, Facebook със 70 процента и Snapchat с 65 процента.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Тези Android и iOS приложения бъркат дълбоко в джобовете ни без знанието ни