General Motors вади от пазара марката си Saturn (на снимката) от 2011 г., обяви официално президентът на автомобилния гигант Рик Вагонер. Непопулярната мярка е част от мащабния спасителен план за избягване на банкрут на бившия производител №1 в света.

До края на март ще бъде решена съдбата на друга от марките на GM Hummer. Тя ще бъде обявена за продан, като, ако не се намери купувач, най-вероятно ще последва съдбата на Saturn. В Детройт водят преговори с шведското правителство за Saab. Първоначалната идея е аристократичната марка да бъде подпомогната, за да стъпи на краката си, преди да бъде продадена или да продължи самостоятелно. Преди месец стана ясно, че GM планира да даде автономия на Saab като първа стъпка, преди да се освободи от губещата си дивизия. След това дори може да й продаде платформи и технологии.

По подобен начин стоят нещата и с Opel. General Motors разчита на помощ от германското правителство, като в замяна може да даде самостоятелност на може би най-надеждната си компания заедно с Chevrolet. Преговорите са още в начална фаза.

Стана ясно, че GM може да поиска още 16 милиарда долара от американското правителство в битката за оцеляване. Концернът вече получи $13,4 млрд. Досега се смяташе, че на автоимперията ще й бъдат необходими $22 млрд., но главоломно срутилият се щатски пазар изненада дори най-черните прогнози. При добро стечение на обстоятелствата GM ще започне да връща кредита от 2012 г.
Тази година производителят ще съкрати 47 000 работни места в цял свят, а до 2012-а се готви да затвори 14 завода. Планира се и намаляване на дилърствата от 6200 до 4100, считано до 2014 г.

Според Вагонер една от основните причини за сегашното незавидно състояние на GM е фактът, че в последните 15 години концернът е трябвало да изплати $103 млрд. компенсации на уволнени служители или за пенсии. Босът отказа да коментира слуховете, че 2 завода на Opel са пред затваряне. Засега той отхвърля възможността General Motors да обяви банкрут, пише агенция Speed-Press.

Тагове: